Wii Mini Review

We kennen allemaal de Wii, de ondertussen stokoude console van Nintendo die lang heeft gestreden om de populairste van de drie consoles te worden. Terwijl de PS4 en de opvolger van de Xbox al bijna in onze huiskamers staan, gooit Nintendo binnenkort een nieuwe, maar toch ook oude console op de markt: de Wii Mini. In deze review lees je wat je kunt verwachten van deze Wii op hamsterformaat.

Top 3 Wii Mini winkels

WinkelPrijsInformatieProductenWebsite
Wii mini bij wehkamp.nl€ 99,95Direct leverbaar!Nintendo Wii + Gameswehkamp.nl
Wii Mini bij Bol.com€ 119,-.Geen bezorgkosten.Nintendo Wii + Gameswww.bol.com
Wii mini bij consoleshop€ 119,-.Geen bezorgkosten.Nintendo Wii + Gamesconsoleshop.nl

Waarom een Wii?
Wii Mini reviewIs de Wii Mini nou een nuttige toevoeging aan het consoleaanbod, of is het slechts een van de zoveelste grillen van Nintendo die we maar beter zo snel mogelijk kunnen vergeten? Tegenstanders van de Wii Mini snappen het nut van de console niet; de Wii Mini is in feite niet veel meer dan een normale Wii, maar dan zonder een heleboel functies. Maar daar zit het hem juist in: de Wii Mini is geen paradepaardje dat bedoeld is om de nieuwe consoles buiten spel te zetten – de Wii Mini is juist gericht op wie geen geld heeft voor een console van honderden euro’s, maar wel op zoek is naar een toffe console met leuke games. Goed, de hardcore gamer zal er weinig aan hebben, maar als je op zoek bent naar een supergoedkope console met een breed aanbod aan vette games, dan zit je met die Wii Mini wel goed.

Wat kan de Wii Mini?
marioMisschien is het beter om eerst te vragen wat de Wii Mini niet kan. Je kunt geen GameCube-spellen op deze console spelen, je kunt er niet online mee gamen, er is geen S-Video-uitgang, geen SD-kaartlezer en de Wii Mini ondersteunt ook geen WiFi. Dat is een flinke waslijst, maar als je bedenkt dat de Wii Mini slechts rond de 100 euro kost, kun je hem moeilijk laten staan als je nog geen Wii hebt. Denk maar na: voor zo’n laag bedrag kun je alle Wii-klassiekers van Nintendo spelen. Er zitten geen toeters en bellen op die je toch niet gebruikt, dus je krijgt zeker waar voor je geld. Ook voor wie niet kan wachten op de nieuwe consoles is de Wii Mini een leuk verzetje.

Top 3 Wii Mini winkels

WinkelPrijsInformatieProductenWebsite